Strategia sklepów odzieżowych sprzedających produkty wielu marek polega na oferowaniu wystarczająco szerokiego wyboru podobnych towarów, aby zmaksymalizować szansę na sprzedaż.
Skupienie się na zamknięciu sprzedaży jest tak duże, że pracownicy często są przeszkoleni tylko w opisywaniu sprzedawanych produktów. W sklepach jednej marki prawdopodobnie łatwiej jest budować narrację zakupową skupioną wokół klienta, produktów oraz promowanego wizerunku lub stylu życia. Podczas gdy sklepy z jedną marką mają tę zaletę, że koncentrują narrację sprzedaży na pojedynczym produkcie lub asortymencie, może to ograniczać integrację ze stylem życia konsumenta. W tym miejscu sklepy sprzedające ubrania wielu marek mają wyraźną przewagę wśród konkurencji. Promując własne produkty obok powiązanych marek i towarów, takich jak dżinsy, koszule, swetry czy akcesoria, mogą stworzyć szerszy obraz dla swoich klientów, sprawdź na stronie https://repablo.com/spodnie/. Poszczególne produkty są promowane jako dodatki do stylu życia, do którego dążą konsumenci, a nie jako produkty same w sobie. Przykładem mogą być sklepy skierowane do eleganckich mężczyzn, które oprócz garniturów i eleganckich koszul mogą oferować także bardziej swobodne spodnie, wzorzyste koszule, buty, koszulki polo, czy skarpetki garniturowe i sportowe.
Jeśli rynek towarowy oznacza, że jeśli konsumenci mogą kupować te same produkty w wielu różnych sklepach, prawdopodobnie zapamiętają kupioną markę, a nie sklep, w którym je kupili.
Sprzedaż ubrań w sklepie z wieloma firmami to pewna rezygnacja z kontroli nad wizerunkiem marki. Jednak rozwijanie tożsamości marki nie jest czymś, co dzieje się z dnia na dzień, a lojalność klientów jest często czymś, czym cieszą się tylko najbardziej uznane marki. Multibrandowe sklepy, które starannie dobierają marki i produkty, które sprzedają, mogą zaoferować lepsze, jeśli nie bardziej wciągające doświadczenia zakupowe niż kiepsko prowadzony sklep z jedną marką ubrań. Na stronie https://www.msfera.pl/moda-meska-2020-co-bedzie-modne-tego-lata.html przeczytasz o aktualnych trendach w modzie. Marki o ugruntowanej pozycji ze zdefiniowaną strategią sprzedaży i szeroką gamą produktów mogą budować kompleksowe doświadczenia zakupowe bez polegania na sklepach multibrandowych, ale wiele firm korzysta z takiej formy sprzedawania własnych produktów.