Poznaj wskazówki, które pomogą Ci rozpocząć tworzenie planu marketingu mobilnego.
Możesz dowiedzieć się wszystkiego, czego potrzebujesz, aby nie wpaść w pułapki prawne i jak zarabiać pieniądze i klientów, wybierając dobry format, który oferuje więcej Twoim klientom. To nie jest takie straszne, gdy znasz podstawy.Marketingowcy mobilni powinni pamiętać o tym, jak ważne jest pomaganie obecnym klientom w dzieleniu się swoim statusem subskrybenta z przyjaciółmi i znajomymi. Zachęcaj klientów do przekazywania ofert tekstowych innym, a od razu będziesz mieć możliwość rozszerzenia swojego zasięgu poza bazę klientów, którą już posiadałeś.Użyj prawdziwego imienia i nazwiska odbiorcy wiadomości. Ludzie lubią czuć się ważni i rozpoznawani, a dodawanie ich prawdziwego imienia do wysyłanych wiadomości da im te uczucia. Sprawienie, by klient poczuł się tak, jakbyś personalizował do niego wiadomości, to świetny sposób na to, by poczuł się mile widziany w Twojej firmie.Zapytaj klientów o ich numery telefonów komórkowych. Najłatwiej to zrobić z obecnymi subskrybentami poczty e-mail. Gdy wypełnią formularz subskrypcji, możesz poprosić ich o dodanie swoich numerów telefonów w przypadku jakichkolwiek alertów lub specjalnych ofert. To szybki sposób na pozyskanie nowych klientów dla marketingu mobilnego.Jeśli masz wiele osób pracujących w Twojej firmie nad marketingiem mobilnym, ważne jest, aby każda osoba rozumiała plany i cele Twojej firmy, aby wszyscy pracowali na tej samej stronie. Twój zespół powinien być wystarczająco kompetentny, aby nie narażać Twojej firmy na kłopoty, jeśli klient zada pytanie.Podczas marketingu na telefony komórkowe upewnij się, że wysyłana wiadomość jest krótka i prosta. Upewnij się, że Twoja wiadomość jest zwięzła i zrozumiała.Angażowanie się z klientami jest niezwykle ważne w marketingu mobilnym, więc dobrym pomysłem jest, jeśli masz z nimi otwartą linię kontaktu.
Niezależnie od tego, czy mogą się z Tobą skontaktować za pośrednictwem forum, komunikatora internetowego, czy w inny sposób, upewnij się, że utrzymujesz otwartą komunikację z klientami.Być może użytkownicy mobilni chcieliby być traktowani trochę lepiej niż przeciętni użytkownicy, a może możesz sprawić, że poczują się, jakby dostają trochę więcej, subskrybując Twoją witrynę lub aplikację mobilną.
Możesz oferować specjalne nagrody tylko dla użytkowników mobilnych, aby zwiększyć mobilną stronę swojej firmy.Żaden program do śledzenia sieci nie sprawdzi się, gdy próbujesz nadążyć za wynikami całej kampanii. Aby nadążyć za swoimi danymi, musisz upewnić się, że korzystasz z oprogramowania przeznaczonego dla telefonów komórkowych. Wypróbuj różne platformy śledzące, takie jak Bango i Mobilytics, aby być na bieżąco ze wszystkim.Kiedy promujesz konkretne wydarzenie, wyślij mobilną wiadomość marketingową na kilka godzin lub dzień przed wydarzeniem. Klienci, którzy są naprawdę zainteresowani wydarzeniem, mogą łatwo zapomnieć o wiadomości, jeśli wyślesz ją na kilka dni przed wydarzeniem. Nie chcesz, aby Twoi klienci niczego nie przegapili.Bądź bardzo świadomy warunków rynkowych wokół Ciebie, gdy angażujesz się w marketing mobilny. Jeśli coś się zmieni, na co nie jesteś całkowicie przygotowany, możesz łatwo zostać w tyle i stracić wiele interesów. Internet nieustannie się zmienia, zwłaszcza jego wciąż ewoluująca część mobilna. Zawsze bądź przygotowany na zmiany.Jak widać, stworzenie planu marketingu mobilnego, który działa dla Ciebie i Twojej firmy, nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Wymaga to tylko prowadzenia badań, intensywnej pracy w sieci i dużo cierpliwości. Praca się opłaci, gdy zobaczysz, jak może pomóc w promowaniu Twojej firmy.