Hurtownia dropshipping – poznaj nowy wymiar biznesu

Popularna metoda biznesowa, która dynamicznie rozwija się na rynku e-commerce w ostatnim czasie jest hurtownia dropshipping. Opcja doskonale sprawdza się w każdym modelu sprzedażowym i może być wykorzystywana przez właścicieli sklepów internetowych, którzy korzystają już z licznych zasobów zróżnicowanych kanałów sprzedaży, jak i nowych przedsiębiorców, dla których start w branży nie musi oznaczać przeznaczania licznych pokładów finansowych. Jest to droga, na którą warto się zdecydować i rozszerzać działalność zyskując nowych odbiorców, którzy do tej pory nie mieli szansy skorzystać z twoich usług.

Dropshipping – jak wygląda i na czym polega

Mimo że hurtownia dropshipping to możliwość, o której słyszy się od niedawna, zdążyła zyskać grono zwolenników, chętnie korzystających z takiego modelu sprzedaży. Przede wszystkim dropshipping to opcja pozwalająca przenieść całą logistykę związaną z pakowaniem i wysyłką towaru na dostawcę, w tym przypadku hurtownię zewnętrzną, z której pozyskujesz towar wystawiany na własnej witrynie www.

Co to oznacza w praktyce? Nie musisz mieć własnej powierzchni magazynowej do składowania zamówionego towaru, nie ma konieczności kupna towaru, który chcesz wystawić na stronie internetowej i nie musisz tracić czasu na przygotowywanie zamówień i wysyłanie ich do klienta. Wszystko zostaje przeniesione na magazyn, który wybrałeś do współpracy, a twoja rola ogranicza się do poinformowania ich o konieczności realizacji wysyłki na wskazany adres i wysyłka wiadomości do klienta o rozpoczęciu procesu realizacji zamówienia.

Zaletami wyboru modelu biznesowego, jakim jest hurtownia dropshipping i jej wykorzystanie to:

  • Brak ponoszonych kosztów z tytułu zamawiania towaru
  • Brak ponoszonych kosztów z tytułu opłacania magazynów
  • Czysty zarobek na ustalonej marży
  • Możliwość wyboru produktów z hurtowni, które chcesz wystawić w swoim sklepie
  • Możliwość wysyłki wcześniej posiadanego towaru do magazynu hurtowni
  • Opcja wprowadzenia automatyzacji, wykorzystując zewnętrzne narzędzia e-commerce

Dobrym sposobem na wprowadzenie automatyzacji jest wykorzystanie platformy Apilo (daw.ErpBox) – czytaj. Pozwala ona spiąć działania sklepu internetowego i hurtowni, dzięki czemu nie musisz pilnować wszystkich zamówień. Narządzie samo przekaże dane do magazynu, a dodatkowo poinformuje klienta o wysyłce i na bieżąco będzie śledzić tracking wprowadzając aktualizację. Dużym atutem systemu jest bieżące monitorowanie cen konkurencji oraz stanów magazynowych co pozwala na natychmiastowe wycofanie produktu ze sklepu, jeśli w hurtowni powstaną braki. 

Wykorzystanie nowych opcji w swoim e-biznesie

Jeżeli zastanawiasz się nad wprowadzeniem automatyzacji możesz skorzystać z 12 dniowego okresu próbnego, który pozwoli ci przetestować wszystkie dostępne funkcje na platformie Apilo (daw.ErpBox) i dostosować je do swojej działalności.